وزیر جهاد کشاورزی گفت: توانمندسازی جامعه عشایری در عرصه های مختلف و تشکیل صندوق توسعه کشاورزی عشایر، از جمله دستاوردهای اجرای طرح جامع خدمات رسانی به جامعه عشایری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، چهاردهمین نشست شورای عالی عشایر امروز دوشنبه 2 اردیبهشت ماه به ریاست معاون اول رئیس جمهور و حضور وزیرجهاد کشاوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس فراکسیون عشایری مجلس، رئیس و مدیران سازمان امور عشایر ایران، و معاونین بیش از ده وزارتخانه و دستگاه اجرایی در محل ساختمان ریاست جمهوری برگزار شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این نشست با بیان اینکه عشایر مردمانی زحمت کش هستند که برخورداری کمتری از خدمات دارند، تصریح کرد: تشکیل جلسات شورای عالی عشایر تاثیر قابل توجه ای در ارتقاء بهره مندی عشایر از خدمات دولتی و عمومی داشته است…

وی ادامه داد: جلسه سیزدهم شورای عالی عشایر فوق العاده کارساز بود بگونه ای که طرح جامع خدمات رسانی به عشایر در بخش های مختلف به نحو مطلوبی از طریق دستگاه های مرتبط انجام شده است.

حجتی با بیان اینکه اساس کار عشایر تولید است و اساس تولید آنان هم دامپروری است، گفت: توانمندسازی جامعه عشایری در عرصه های مختلف و تشکیل صندوق توسعه کشاورزی عشایر، از جمله دستاوردهای اجرای طرح جامع خدمات رسانی به جامعه عشایری است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به فعالیت های صندوق توسعه بخش کشاورزی عشایر در پشتیبانی از عشایر، بیان داشت: در حال حاضر این صندوق 73 میلیارد تومان سرمایه دارد که نیمی از این سرمایه توسط عشایر و نیمی هم توسط دولت تامین شده است.

وی افزود: این صندوق در خصوص تامین نهاده های دامی و جلوگیری از ورود زودهنگام دام به بازار از عشایر پشتیبانی و حمایت می کند.

حجتی بیان کرد: دولت سالانه 3000 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی تسهیلات برای توانمندسازی عشایر در اختیار تشکل های عشایری قرار می دهد.

وزیر جهادکشاورزی در پایان با اشاره به اینکه طرح های خوبی در زمینه های مختلف رفاهی، آموزشی، بهداشتی و فرهنگی در مناطق عشایری انجام شده است، تصریح کرد: البته مشکلات و عقب افتادگی های در مناطق عشایری زیاد است که امیدواریم با تصویب پیشنهاداتی که در این جلسه ارائه می شود، امکاران ارائه خدمات بیشتر به قشر تولیدکننده عشایر فراهم شود

دیدگاهتان را بنویسید