وزیر آموزش و پرورش گفت: پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ رو عشایر در دستور کار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، علی اصغر فانی در دیدار با فرهنگیان خراسان شمالی در محل سالن گلشن بجنورد اظهار کرد: پیگیری های لازم به منظور پرداخت حق کوچ به معلمان کوچ روی عشایر به دلیل اینکه بار مالی زیادی برای آموزش و پرورش ندارد، در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه استخدام فرزندان فرهنگیان در اولویت آموزش و پرورش است،خاطر نشان کرد: فرزندان فرهنگیان در استخدام ۲۷ شهریور و پذیرش دانشگاه فرهنگیان در اولویت قرار دارند.

 

فانی با اشاره به تحصیل ۴۰۰ هزار دانش آموز در مدارس شبانه روزی کشور، یادآورشد: تامین سه وعده غذایی برای این دانش آموزان، خوابگاه و تجهیزات بسیار پرهزینه است.

 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به رغم وجود مشکلات مالی، بودجه مدارس شبانه روزی در سطح کشور تا دوبرابر افزایش یافته اما هنوز نیز مشکلاتی در این حوزه وجود دارد که باید با استفاده از حرکت های مردمی در قالب خیران مدرسه‌ ساز به مدارس شبانه روزی بیشتر کمک شود.

 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش ۴۰ میلیون مخاطب در قالب یک میلیون فرهنگی، ۱۳ میلیون دانش آموز و ۲۶ میلیون اولیاء دانش آموزدارد، گفت: کوچکترین تصمیم در این وزرتخانه جامعه را متاثر می کند بنابراین باید با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی تلاش شود تا جایگاه آموزش و پرورش را ارتقاء داده و در بودجه سال ۹۵ به صورتی برنامه ریزی و بودجه بندی شود که برخی از مشکلات مرتفع شود.

دیدگاهتان را بنویسید