مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی روستاییان و عشایر گفت: در حال حاضر یک میلیون و صد هزار نفر از روستاییان و عشایر کشور تحت پوشش این بیمه قرار دارند و بیش از پنج میلیون نفر نیز در نوبت بیمه شدن هستند…

 

به گزارش  روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، حمید کلانتری اظهار داشت: مهم ترین برنامه ما برای سال جاری توسعه فراگیر بیمه اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان است و بر اساس آن برنامه تلاش می‌کنیم که میزان جذب جدید 5 برابر نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

وی ادامه داد: خدمات این صندوق، بیمه بازنشستگی بعد از 65 سالگی و به ازای پرداخت 15 سال حق بیمه، بیمه از کار افتادگی و حوادث ناشی از کار و پرداخت مستمری به بازماندگان است.

کلانتری همچنین گفت: تا سال قبل فقط روستاییان و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار می‌گرفتند اما امسال بیمه کردن کشاورزان ساکن شهرها در دستور کار است و هر فرد کشاورزی می‌تواند از خدمات بیمه‌ای این صندوق برخوردار شود.

وی افزود: کشاورزی در تعریف این صندوق تنها شامل زراعت و باغداری نیست و شامل تمام زیربخش کشاورزی، دام و طیور، فعالیت دامپروری و سایر فعالیت‌هایی که جهاد کشاورزی آن‌ها را به عنوان کشاورز به ما معرفی کند، نیز می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید