قائم‌مقام سازمان امور عشایر درباره پیشنهادی که در برنامه ششم توسعه برای ادغام این سازمان عنوان شده است، گفت: اگر سازمان امور عشایر از وضعیت فعلی خارج و به‌ عنوان معاونتی در ریاست جمهوری ادامه فعالیت دهد، این امر می‌تواند مزایایی را نصیب روستاییان و عشایر کند…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر به نقل از عیارآنلاین، میرولی صفرزاده افزود: این پیشنهاد هنوز در دولت مطرح نشده است، اما می‌توان آینده خوبی را برای این سازمان متصور شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات اختصاص‌یافته به حوزه عشایر چنان به کندی پیش می‌رود که از بسیاری برنامه‌های این بخش جا مانده‌ایم تصریح کرد: در صورتی که نهاد ریاست جمهوری عهده‌دار بخش عشایری شود، همان‌گونه که در حوزه توسعه روستایی اتفاقات مبارکی پیش آمده است، می‌توان خوش‌بین بود که اعتبارات بخش به‌موقع تخصیص پیدا کند و برنامه‌های حوزه امور عشایری اجرایی شود.

 

صفرزاده در خصوص تامین آب عشایر گفت: در حال حاضر با وجود بارندگی‌های چند روز گذشته، مشکل کم‌آبی عشایر تا حدودی مرتفع شده است، اما برای ماه‌های آینده هنوز اعتباری نداریم.

 

قائم‌مقام سازمان امور عشایر بیان داشت: بخش‌های جنوبی کشور و عشایری که در قشلاق زندگی می‌کنند، نیازمند اعتبار هستند تا بتوانیم مایحتاج اولیه زندگی دام‌ها و انسان‌ها را فراهم آوریم و اگر تخصیص اعتبارات به کندی پیش رود، مشکلات ثانویه‌ای به‌وجود خواهد آمد.

 

وی درباره وضعیت فعلی عشایر در قشلاق تأکید کرد: سوخت به اندازه کافی تأمین شده است و از لحاظ علوفه و سایر مایحتاج عشایر همچون آرد و سایر ملزومات مشکل خاصی وجود ندارد و این سازمان با همکاری تشکل‌های مربوطه، تمامی مایحتاج عشایر را تأمین کرده است.

 

صفرزاده در خصوص بیماری های دامی نیز گفت: از لحاظ بیماری در دام‌های عشایر، تاکنون گزارشی از استان‌های مختلف دریافت نشده است و در صورت بروز نیز سازمان دامپزشکی کشور وارد عمل خواهد شد.

 

گفتنی است، در لایحه برنامه ششم توسعه آمده است، اگر سازمان امور عشایر از وزارت جهاد کشاورزی منفک و به معاونت امور عشایر و روستاییان نهاد ریاست جمهوری بپیوندد، به‌طور قطع مزایای مثبتی عاید عشایر و روستاییان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید