رئيس کميسيون اجتماعي مجلس گفت: متأسفانه قيمت دام عشاير کاهش يافته است و اين موضوع اقتصاد اين جامعه را تحت تأثير منفي قرار مي دهد…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل ازخبرگزاري آريا، عبدالرضا عزيزي اظهار کرد: جامعه روستايي و عشايري، امروز نيازمند اين است که اقتصاد توليدي آن تقويت شود و محصولات خود را با قيمت هاي خوبي در بازار به فروش برساند اما متأسفانه قيمت دام عشاير کاهش يافته است و اين موضوع اقتصاد اين جامعه را تحت تأثير منفي قرار مي دهد.

وی تصریح کرد: در جوامع روستايي و عشايري نياز داريم علاوه بر توسعه اشتغال، به کيفيت اشتغال و همچنين توسعه اقتصادي فعاليت هاي توليدي و خدماتي توجه کنيم تا مسائل اجتماعي و اقتصادي اين مناطق هم سامان پيدا کند.

رئيس کميسيون اجتماعي مجلس  ابراز داشت: امسال 350 ميليارد تومان به عنوان يارانه تسهيلات اشتغالزايي در محيط هاي روستايي و عشايري منظور شده است که قابل تحقق است.

 

وی اضافه کرد: همچنین مي توان تا 1500 ميليارد تومان هم از طريق شبکه بانکي در اين بخش تسهيلات داد که اميدواريم انجام شود.

 

عزیزی با بيان اينکه در قانون بودجه سال جاري علاوه بر يک هزار ميليارد تومان پيشنهاد دولت، 3000 ميليارد تومان هم برای تسهيلات توسعه اشتغال تصويب شده است که از 4000 ميليارد تومان بودجه اشتغال زايي هنوز خبري نيست.

 

دیدگاهتان را بنویسید