کشور با وجود تولید کننده داخلی نیازی به واردات گوشت ندارد

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه سود گرانی گوشت نصیب دامدار نمی شود، گفت: در زمانیکه تولید بهینه گوشت داریم نیازی به واردات نداریم…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نظر افضلی در خصوص وضعیت واردات گوشت به کشور، اظهار داشت: با توجه به میزان تولید داخلی، ما در این عرصه نیازی به واردات نداریم بنابراین بدیهی است که باید در راستای حمایت از تولید داخلی در این عرصه همت گماریم.

 

وی با بیان اینکه زمانی باید واردات گوشت رقم بخورد که ما در زمینه تولید داخلی با مشکل روبرو باشیم، افزود: زمانی که ما مازاد تولید گوشت داریم و محصول بر روی دست دامدار می ماند نباید شاهد واردات در این عرصه باشیم.

 

افضلی ادامه داد: همزمان با واردات گوشت، اگر نرخ گوشت را نیز کاهش دهیم بدیهی است تولیدکننده داخلی نیز متضرر می شود بنابراین یکی از بهترین راهکارها برای تنظیم نرخ گوشت کاهش هزینه های جاری تولید و ایجاد بازار تولید به مصرف است.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس بیان داشت: برای سرو سامان دادن به وضعیت توزیع و فروش گوشت باید بر تولید داخلی اهتمام بورزیم تا بتوانیم در این عرصه شاهد تولیدات بهینه ای باشیم که با نرخ مناسب بفروش برسد و علاوه بر تولیدکننده، مصرف کننده نیز از شرایط بازار راضی باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: گرانی گوشت نصیب دامدار نمی شود این در حالی است که باید در گام نخست نهاده های دامی ارزان قیمت دامی در اختیار دامدار ها قرار گیرد تا در این راستا هزینه تولید به نحو مطلوب کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید