با حضور رییس سازمان امور عشایر، گردهمایی  سراسری مدیران  ستادی و استانی امور عشایر کشور 28 بهمن در اهواز آغاز به کار کرد…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، رییس سازمان امور عشایر در این گردهمایی در سخنانی گفت: در حال حاضر فرصتهای فراوانی پیش روی جامعه عشایری کشور است که باید از این فرصت ها نهایت استفاده  و بهره برداری را کرد.

 

کرمعلی قندالی با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم  تا امور بر اساس قانون انجام شود، اظهار کرد: باید همواره قوانین مرتبط  با جامعه عشایری مد نظر مدیدران امور عشایر قرار داشته باشد و با بهره گیری از این قوانین در راستای ساماندهی به عشایر کشور برنامه ریزی های لازم انجام شود.

 

وی با اشاره به دوازدهمین شورای عالی عشایر که 20 دی ماه سالجاری در دفتر معاون اول رییس جمهور برگزار شد، گفت: مصوبات دوازدهمین شورای عالی عشایر بسیار ارزشمند و کاربردی است و در برنامه ششم توسعه باید به خوبی از این مصوبات بهره برد.

 

رییس سازمان امور عشایر، تصریح کرد: اهمیت شورای عالی عشایر در حد سایر شوراهای قانونی کشور مانند شورای پول و اعتبار است و مصوبات آن لازم الاجرا است.

 

قندالی بیان داشت: شورای عالی عشایر مصوب شورای انقلاب است و تا زمانی که از طریق مراجع قانونی حذف، تعدیل یا اصلاح نشود، این شورا به قوت خود باقی است.

 

رییس سازمان امور عشایر در بخش دیگری از سخنانش، گفت: وظیفه اصلی سازمان امور عشایر ارائه خدمات به کوچندکان است و اسکان عشایر در حاشیه خدمات دهی به کوچندگان قرار دارد.

 

وی ادامه داد: باید در مجامع عمومی و دانشگاهی نسبت به تبیین وظایف و فعالیتهای سازمان امور عشایر به ویژه در بحث کوچ و اسکان عشایر، تلاشهای لازم انجام شود.

 

قندالی به مدیران امور عشایر استان ها تاکید کرد: ارائه خدمات زیربنایی به مناطقی که در گذشته جزو مناطق عشایری بوده و در حال حاضر کد روستایی دریافت کرده اند و به عنوان روستا قلمداد می شوند، به هیچ عنوان نباید صورت گیرد.

 

رییس سازمان امور عشایر گفت: بیمه اجتماعی عشایر یکی از مهمترین راه کارها در ساماندهی به جامعه عشایری کشور  است چرا که تضمین کننده امنیت شغلی و اقتصادی خانوارهای عشایری است و باید برای عمومی کردن و ترویج آن تلاش شود.

 

وی با اشاره به بیمه دام عشایر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سالجاری ابزارهای لازم برای بیمه نمودن دام های عشایر  فراهم شد و مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت برطرف شد.

 

قندالی با اشاره به اعطای تسهیلات یک درصدی صندوق توسعه ملی به عشایر، اذعان کرد: امسال سال تمرین و تجربه استانها برای بهره گیری از این تسهیلات بود و است و همه مدیران استانی موظف هستند حداکثر تلاش خود را برای استفاده از این فرصت مغتنم برای بهره مند کردن عشایر به کار بگیرند.

 

رییس سازمان امور عشایر با اشاره به خشکسالی های چند ساله اخیر در مناطق عشایری کشور، گفت: درخصوص مدیریت آب، چه آب شرب انسان و دام و چه آب مصرفی کشاورزی، باید تدابیر لازم اندیشیده شود و همه ما در این زمینه مسئول هستیم.

 

قندالی در پایان سخنان خود از برگزاری نخستین همایش سراسری روسای امور عشایر شهرستانهای سراسر کشور در آینده ای نزدیک خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، در این گردهمایی حجت الاسلام حسین کاشی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر نیز در سخنانی اظهار داشت: مهمترین مبنایی که مدیریت عالم هستی بر آن استوار است مدیریت مبتنی بر جهان بینی و هستی شناسی توحیدی است که بر اساس آن خداوند علاوه بر آنکه عالم را خلق کرده است، آن را مدیریت و هدایت نیز می کند.

 

وی افزود: همه مدیران در همه سطوح باید مدیریت خود را بخشی ناچیز از مجموعه مدیریت نظام آفرینش بدانند و تلاش کنند که مدیریت آنان هم جنس و هم سو با مدیریت الهی باشد.

 

حجت السلام کاشی، تبیین کرد: در هستی اصالت با ذات مقدس ربوبی است و اگر مدیریت جامعه رنگ و بوی خدایی بگیرد این مدیریت پویا باعث پویایی جامعه نیز خواهد شد.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان امور عشایر با بیان اینکه اصول مدیریت پویا ریشه در آموزه های اسلامی دارد،  ادامه داد: مدیریت پویا بر پایه نظام ارزشی  و اخلاقی استوار است و علاوه بر برخورداری از دانش و تجربه، به اخلاق و معنویت نیز مجهز است.

دیدگاهتان را بنویسید