فرماندار شهربابک گفت:

در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، مشکلی برای مجوز حفر چاه آب برای عشایر در شهرستان وجود ندارد.

فرماندار شهربابک در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان که با حضور رئیس سازمان امور عشایر کشور برگزار گردید، اظهار داشت: استان کرمان به دلیل بحران خشکسالی با مشکلات زیادی مواجه گردیده که جا دارد برای رفع این مشکلات از اعتبارت ملی به استان کرمان کمک شود…

 

ایشان با بیان اینکه شهربابک پتانسیل های زیادی در زمینه معادن، کشاورزی و خصوصاً دامداری دارد و بهترین شیر و لبنیات استان کرمان را تولید میکند گفت: سالانه 120 تن شیر در شهرستان تولید میشده ولی به دلیل خشکسالی های پی در پی و مهاجرت افراد از روستا به شهر این تولید به یک چهارم کاهش یافته است.

محمد رضا شریفی افزود: خوشبختانه در زمینه عشایری در حال حاضر کارهای بسیاری انجام شده است به طور مثال در سال گذشته مجوز یک حلقه چاه برای عشایر شهرستان گرفته شد که این مجوز در استان فقط برای شهربابک داده شد.

فرماندار شهربابک در ادامه اظهار داشت: عشایر شهربابک در زمینه کمبود آب هیچ گونه مشکلی ندارند و با همت و تلاش مسئولین ذیربط مشکلات کمبود آب عشایر شهربابک را بر طرف نموده ایم.

وی گفت: در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز، مشکلی برای مجوز حفر چاه آب برای عشایر در شهرستان وجود ندارد.

شریفی با بیان اینکه شهرستان شهربابک جزء شهرستان هایی است که با بحران آب روبه رو است بیان نمود: در همین زمینه در سال های گذشته با خاموشی موتور پمپ های آب کشاورزی در سطح شهرستان با افزایش 33 میلیون متر مکعب آب ذخیر شد.

وی با اشاره به آلودگی کارخانه ذوب خاتون آباد بر روی دام افزود: با توجه به اینکه تمام مراتع در سطح شهرستان ممیزی و فرعی می باشند و امکان جابه جایی مراتع وجود ندارد پیشنهاد شده که با مساعدت مجموعه مس، دامداری در این منطقه را صنعتی و نیمه صنعتی کنیم که در این زمینه بر روی 700 رأس گوسفند اصلاح نژاد صورت گرفت که این عمل افزایش شیر دهی و همچنین افزایش زایش دام‌ها را به دنبال داشت.

وی همچنین در این زمینه گفت: 50 تن مکمل درمانی 70 تن جو برای کاهش تلفات دامی ناشی از آلودگی دامداران خسارت دیده منطقه خاتون آباد خریداری و توزیع شده است.

در خصوص مشکلات عشایری و با توجه به 1450 خانوار جمعیت عشایر شهرستان شهربابک اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بسیار تا بسیار بالای عشایر موجود در این شهرستان خواستار ارتقا نمایندگی عشایری به اداره عشایری در شهربابک هستیم.

فرماندار شهربابک در پایان گفت: شهرستان شهربابک از نظر تولیدات دامی و لبنیات از توانایی بالایی برخوردار است که برای شناساندن این تولیدات دامی در سطح استان و کشور پیگیر برپایی جشنواره و همایش عشایری در این شهرستان هستیم.

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید