با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، سالن‌های طرح تجمیعی دام به منظور اصلاح نژاد دام، اقتصادی کردن فعالیت دامداری در منطقه و رفع آلایندگی از مراتع شهرستان شهربابک کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان، کلنگ احداث سالن‌های طرح تجمیعی دام در محل دامداری درخونی‌های شهرستان شهربابک به زمین زده شد، این طرح به منظور اصلاح نژاد دام، اقتصادی کردن فعالیت دامداری در منطقه و رفع آلایندگی از مراتع شهرستان شهربابک و براساس مصوبه هیئت دولت در سال 95 اجرایی شده است…

 

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی معاون عمرانی استانداری کرمان در این آیین با اشاره به اینکه این طرح از محمل مصوبات هیئت دولت در سال 95 به اجرا گذاشته شده است، بر تسریع در روند احداث این سوله‌ها تاکید کرد.

 

وی ادامه داد: احیای مراتع منطقه خاتون‌آباد با کمک منابع طبیعی و شرکت مس خاتون‌آباد در حال انجام است و اصلاح نژاد دام هم در دستور کار قرار دارد.

با تجمیع دام‌ها از ورود آنها به مراتع جلوگیری می‌شود

به گفته علیرضا اسدی فرماندار شهربابک طرح سالن‌های تجمعی دام با احداث 47 سوله و اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است که هزینه آنها توسط شرکت مس خاتون‌آباد تامین می‌شود.

وی بیان داشت: در مجموع یک هزار مترمربع دامداری بسته قرار است برای تجمیع دام‌های منطقه احداث شود و امر اصلاح نژاد به منظور ارزش‌گذاری در دام‌های منطقه، جلوگیری از تخریب مراتع صورت گیرد.

اسدی عنوان کرد: با تجمیع دام‌ها، طی سه سال از ورود آنها به مراتع جلوگیری می‌شود تا مرتع از لحاظ پوشش گیاهی و آلودگی خاک تصحیح شود.

علی اسدی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه از نظر منابع طبیعی، مراتع شهرستان شهربابک تخریب شده‌اند و نیازمند راهکارهای احیا هستند، گفت: با کمک‌های مجتمع مس شهربابک، احیای مراتع شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی آگاهی دادن به عشایر و دامداران منطقه جهت ورود به طرح تجمیع دام‌ها و اجرای بهتر آن را مورد تاکید قرار داد.

بازدید از ایستگاه عشایری زیبا و افتتاح بوستان بانوان

ایستگاه عشایری زیبا در شهرستان شهربابک که هفته گذشته دچار حریق شده بود، مورد بازدید معاون عمرانی استانداری کرمان قرار گرفت در این بازدید با تاکید معاونت عمرانی استانداری کرمان، رسیدگی و کمک به خانوارهای متضرر شده از آتش‌سوزی و کمک‌رسانی سریع به آنها در دستور کار قرار گرفت.

بازدید از پروژه آبرسانی به منطقه خبر، جوزم و دهج نیز انجام شد، این پروژه شامل 74 کیلومتر خط انتقال آب مناطق خبر، جوزم و دهج بوده که 20 کیلومتر آن آبرسانی روستایی است و تاکنون 18.5 کیلومتر آن اجرا شده است.

بوستان بانوان شهرداری شهربابک در مساحت 2 هکتار و با اعتبار یک میلیارد تومان نیز امروز با حضور معاون عمرانی استاندار کرمان افتتاح شد.

به گفته آذردخت مرشدی شهردار شهربابک، عملیات راه‌اندازی پارک بانوان شهربابک از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و دارای زمین‌های مجزای ورزشی تنیس روی میز، دوچرخه‌سواری، پیاده‌وری، اکسیت، والیبال و … است.

وی افزود: طرح جداسازی شبکه آبرسانی فضای سبز و آشامیدنی نیز با اعتبار یک میلیارد تومان در دست اقدام است.

دیدگاهتان را بنویسید