دکتر پاپی زاده رییس سازمان امور عشایر ایران در جمع عشایر شهرستان بافت گفت :در سال ۱۴۰۱ اعتبارات استان کرمان در سطح ملی نسبت به سال گذشته ۱۲ برابر افزایش یافته است .
👈🏻جلسه شورای عشایری شهرستان بافت با حضور رییس سازمان امور عشایر ایران ،رییس فراکسیون عشایری ،مدیر کل دفتر ساماندهی سازمان امور عشایر ،مدیرکل امور عشایر استان کرمان ،نماینده مردم شهرستان در مجلس،فرماندار بافت و جمعی از مسیولین ستادی و شهرستانی با حضور عشایر شهرستان در سیاه چادر عشایری عشایر قاسمی در منطقه ارچینو شهرستان بافت تشکیل گردید .
👈🏻دکتر کریمی فیروز جایی رییس فراکسیون عشایری و عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تقدیر از تلاشهای آقای مهندس محمدی نماینده مردم بافت ،رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی گفت : در شیوه اقتصاد مقاومتی عشایر نقش بسیار مهمی دارند و بر این اساس در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصمیمات بزرگی گرفته شده که تاثیرات آن را در ۶ ماهه دوم سال خواهید دید .
👈🏻رییس سازمان امور عشایر ایران پس از مطالبه گزارش عملکرد از ادارات شهرستان اظهار داشت : با توجه به ۱۲ برابر شدن اعتبارات این حوزه بسیاری از مشکلات عشایر در حوزه راه ،آب ،برق و … مرتفع خواهد شد .
👈🏻وی افزود : با اعتبار قابل توجهی که در حوزه بهداشت اختصاص یافته است واکسیناسیون دام‌های عشایر در آینده نزدیک با همکاری دامپزشکی بصورت رایگان انجام میشود.
👈🏻نیکزادی مدیر کل امور عشایر استان کرمان در شورای عشایری شهرستان بافت در خصوص وظایف سایر دستگاههای اجرایی گفت : دستگاههای فرهنگی لازم است طرح هایی جهت برطرف نمودن اسیبهای فرهنگی جامعه عشایری اجرا نمایند و در جهت توسعه متوازن و ارتقا شاخص‌های برخورداری گامهای موثری بردارند.
👈🏻نیکزادی در خصوص نژاد بز رایینی گفت : یکی از سرمایه های عشایر شمال استان کرمان بز رایینی می باشد که تولید کرک مرغوب رایینی میتواند منبع درآمد خوبی برای خانوار عشایر باشد و با حمایت از تولید کنندگان و جلوگیری از قاچاق آن این امر میسر میگردد.
👈🏻محمدی نماینده مردم بافت ،رابر و ارزوییه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه ضمن تشکر از دکتر کریمی فیروز جایی برای حمایت از عشایر این استان اظهار داشت : ما در قبال عشایر، این قشر زحمتکش و کم توقع مسیولیت ویژه ای به عهده داریم و با فرآهم آوردن زیر ساخت های لازم میتوانیم مشکلات عشایر را مرتفع نماییم .وی در خصوص جاده های دسترسی شهرستان بافت که در مناطق عشایری وجود دارد پیشنهاداتی را مطرح نمود.
👈🏻نماینده مردم بافت گفت : در یکسال آینده پنلهای خورشیدی در اکثر مناطق عشایری به تعداد بالا راه اندازی خواهد شد .

دیدگاهتان را بنویسید