به اطلاع دامداران دارای پروانه مرتعداری (پروانه چرای دام) می‌رساند که به استناد بخشنامه شماره ۹۹/۱/۲۷۸۹۵ سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تمدید پروانه چرای دام تا مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ضروری است.

? لذا ضروری است دامداران با ارائه کارت ملی و پرداخت عوارض، اعتبار پروانه چرای دام را تمدید نموده سپس اقدام به تهیه و انعقاد طرح مرتعداری تلفیقی کنند.

? دامدارانی که تا کنون نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام ننمودند، تا تاریخ ذکر شده مهلت دارند با مراجعه به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌ها نسبت به تمدید پروانه چرای دام اقدام نمایند.

? در غیر این صورت؛ عدم تمدید سالانه کارت پروانه چرای دام، ابطال و سلب امکان دامداری در مرتع را به همراه دارد و در صورت گسیل دام توسط دامدار به مرتع، به عنوان متخلف شناسایی و از طریق یگان حفاظت منابع طبیعی به مراجع قضایی (دادگستری) معرفی خواهند شد.

? همچنین در صورت عدم تمدید سالانه، پروانه چرای دام دامدار باطل و مرتع بلامعارض شناخته شده و اراضی ملی و مرتعی به سایر دامداران و یا عشایر واجد شرایط که در استان حضور دارند واگذار می‌شود.

? عوارض تمدید پروانه چرا دام، سالانه از طرف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تعیین می‌شود که رقم آن بسیار ناچیز بوده و با هزینه کرد آن در اجرای طرح‌های اصلاحی و احیایی دوباره عواید و منافع آن به مرتعدار باز می‌گردد.

دفتر امور مراتع
سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور

دیدگاهتان را بنویسید