خسارت سیل به ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری در ریگان

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان بارندگی‌های اوایل فروردین سال جاری هر چند موجبات خوشحالی عشایر شهرستان ریگان را به دنبال داشت اما حجم زیادی از راه‌های مناطق عشایری را تخریب کرد.

اکبر صابری رئیس اداره امور عشایر شهرستان ریگان در اینخصوص بیان داشت: وسعت و پراکندگی مناطق عشایری شهرستان و اینکه بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌ها در مناطق عشایری قرار دارند باعث شده که تقریبا تمام راه‌ها تحت تاثیر بارندگی‌های چند ساعته و  جاری شدن سیل قرار گیرند.

همچنین وجود رودخانه‌های فصلی معمولا در بیشتر مناطق عشایری واقع شدند و بعد از بارندگی‌های هر چنداندک در بالا دست، رودخانه‌ها طغیان کرده و در جاهایی عبور و مرور عشایر و خدمت‌رسانی به این قشر زحمتکش را دچار مشکل می‌کند.

صابری افزود: با توجه به گستردگی مناطق و زیاد بودن طول مسیر راه‌های عشایری و به‌خصوص در مواقعی که بارندگی ‌های طولانی مدت در مناطق عشایری صورت می‌گیرد امکان حضور در یک روز  و در همه مناطق عشایری شهرستان کاری مشکل و گاهی غیر ممکن می‌شود.

وی بیان داشت: بازدیدهای میدانی از مناطق عشایری که تحت تاثیر سیلاب قرار گرفته بودند و همچنین راه‌های تخریب شده به‌عمل آمده و گزارش کارشناسی انها در کمترین زمان ممکن به استان ارسال شد.

با پیگیری‌های اداره کل امور عشایر استان کرمان، عملیات بازسازی و مرمت راه‌های عشایری شهرستان هم اکنون با استقرار دو دستگاه بولدزر در مناطق عشایری خسارت دیده در حال انجام می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید