به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان کرمان در روز ملی روستا و عشایر نیکزادی مدیرکل امور عشایر استان کرمان در نشست خبری که در اینخصوص برگزار گردید گفت : بنا به تصمیم شورای انقلاب فرهنگی روز ۱۵ مهرماه به عنوان روز ملی روستا و عشایر در تقویم رسمی کشور نامگذاری گردیده که این نامگذاری حاوی پیام اقتصادی اجتماعی فرهنگی و سیاسی بوده و ناشی از توجه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی به حوزه روستا و عشایر می باشد .
در حقیقت روز ۱۵ مهر می تواند در ترویج و تبیین فرهنگ و آداب و رسوم روستاییان و عشایر که نمونه بارز فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی می باشد، تاثیر گذار باشد .
مدیرکل امور عشایر استان کرمان در روز ملی روستا و عشایر با حضور در شهرستان‌های شمالی استان از جمله ریگان و ارزوئیه از جشنواره هایی که به این مناسبت برگزار گردیده بود بازدید نمود.
وی اذعان داشت : علاوه بر خدمات شناسه دار که توسط مجموعه اداره کل امور عشایر انجام می شود مطابق آیین‌نامه ساماندهی که وظیفه بندی سایر دستگاه‌های دولتی را مشخص نموده خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه اجرایی استان جهت خدمت رسانی به عشایر هستیم.
وی افزود :با توجه به خشکسالی‌های پی در پی در استان که سه بخش مرتع، منابع آبی و تولید را در حوزه عشایری تحت تاثیر قرار داده است نیازمند حمایت دستگاه های متولی درخصوص پرداخت تسهیلات، خرید دام مازاد و تامین نهاده‌های دامی می باشد.
دیدار با خانواده های شهدا ،افتتاح ۷ پروژه عمرانی و… در سفر به شهرستانهای شمالی استان صورت گرفت

دیدگاهتان را بنویسید