به گزارش روابط عمومی اداره کل آقای مهندس شاکری درگفتگویی با خبرنگاران خبرگزاریها درخصوص عشایر اسکان یافته استان بیان نمودند:

 

حدود 9000خانوار از 22546 خانوار عشایر کرمان اسکان یافته و بیش از 13 هزار خانوار در این استان زندگی کوچندگی دارند…

 

 

ایشان  افزودند: اسکان عشایر کرمان تا سال 89ادامه داشته اما  به دلیل عدم  اختصاص  آب برای فعالیت های کشاورزی، اسکان این عشایر خاتمه پیدا کرده است.

 

مدبرکل امورعشایر کرمان کاهش سطح آب های زیرزمینی رااز جمله علل عدم اختصاص آب به عشایر جهت کشاورزی  عنوان وبیان نمودند:: با توجه به خشک شدن منابع آبی و چشمه سارها به علت وجود خشکسالی در استان، سال گذشته حدود  117 هزار و 680 مترمکعب آب با هزینه  کرد یازده میلیارد و 482 میلیون ریال به وسیله تانکر در بین عشایر کرمان توزیع شده ا ست

ایشان  افزود: در سال گذشته بیش از 3000 کیلومتر راه عشایری با اعتبار سه میلیارد و 317 میلیون ریال در استان کرمان مرمت شد.

 

وی ادامه داد:  سال گذشته 56 هزار راس دام عشایر بیمه شده و به دنبال این هستیم تا افزایش سطح پوشش بیمه دام عشایر کرمان را به رقم 40 درصد برسانیم.

همچنین  در حال حاضر 4610 نفر از عشایر شمال استان کرمان  تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند که در سال جاری رشد 30 درصدی بیمه عشایر کرمان را پیش بینی می کنیم.

 

 

 

نا

دیدگاهتان را بنویسید