رییس سازمان امور عشایر در دیدار با نماینده مردم نهبندان و سربیشه خراسان جنوبی در مجلس گفت: به منظور تثبیت تولید گوشت قرمز در داخل، پیشنهاد می شود تعرفه واردات گوشت قرمز به شدت افزایش یابد…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در دیدار با نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس که عصر شنبه 29 خردادماه در دفتر رییس سازمان برگزار شد،با بیان این که کمترین هزینه برای عشایر، بیشتر درآمد و فایده را برای کشور به همراه خواهد داشت، گفت: تولیدات سالیانه عشایر در حوزه های دامی، زراعی و باغی بالغ بر 5.7 میلیون تن است که در مقایسه با جمعیت 1.7 درصدی آن نسبت به کل کشور، رقم قابل ملاحظه ای است.

وی کارکردهای نامحسوس عشایر را بسیار بیشتر از این رقم دانست و افزود: باید عشایر را در همه زمینه ها توانمند کنیم به گونه ای که بتوانند در مجامع مختلف مطالبات خود را بیان کرده و خواسته های شان را به گوش مسئولین برسانند.

رییس سازمان امور عشایر با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی عشایر در سال 1393 تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده مبلغ 5000 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 4 درصد و ضمانت زنجیره ای در طی 5 سال در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.

وی از تامین 36 دستگاه خودرو کمک دار توسط سازمان امور عشایر در سال 94 خبر داد و گقت: این خودروها میان استان های عشایری کشور توزیع شده است و تلاش می کنیم امسال نیز مجوز تامین 40 دستگاه خودروی دیگر را نیز برای برخورداری امور عشایر استانها اخذ کنیم.

قندالی با اشاره به این که در سال گذشته 500 هزار تن جو مدت دار 6 و 9 ماهه در اختیار عشایر قرار گرفته است پیشنهاد کرد، برای تقویت تولید گوشت قرمز و کمک به حفظ و ثبیت سطح تولید عشایر، تعرفه واردات گوشت قرمز افزایش یابد و یا واردات گوشت قرمز کاهش یابد.

 

وی با اشاره به آزاد شدن صادرات دام در سال 93 خاطرنشان کرد: در سال 94، بیش از 800 هزار راس دام سبک عشایر عمدتا به کشور کویت صادر و در دو ماهه نخست امسال نیز حدود 200 هزار راس دام عشایر صادر شده است.

رییس سازمان امور عشایر با تقدیر از تلاش ها و توجه نمایندگان عضو فراکسیون عشایری در مجلس نهم، از نمایندگان مجلس دهم خواست در تدوین و تصویب قوانین، هر جا که کلمه «روستایی» می آید، عنوان «عشایری» هم آورده شود.


دیدگاهتان را بنویسید