رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

2034 پایگاه بسیج در مناطق عشایری ساماندهی شده است

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: 2034 پایگاه مقاومت بسیج در مناطق عشایری کشور ساماندهی شده است و آنچه در توانمان هست در خدمت رسانی به عشایر انجام می دهیم…

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، نصرت الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایری کشور امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه با حضور در دفتر رئیس سازمان امور عشایر ایران به وی دیدار و گفتگو کرد.

 

سیف در این دیدار اظهار داشت: افزود: ما از طریق بسیج سازندگی 225 هزار نفر عشایر را ساماندهی و مسلح کردیم تا امنیت خود را در برابر سارقاندام و حیوانات وحشی حفظ کنند.

 

وی با بیان اینکه سازمان امور عشایر مدعی العموم عشایر است، اظهار داشت: عشایر زبان و روحیه و فرهنگ خاص خود را دارند و کسانی می توانند به عشایر خدمت کنندکه خون عشایری در رگهایشان باشد.

 

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور بیان داشت: دنیای عشایر همین دامی است که در اختیار دارند و گاهی شیوع تب برفکی، وقوع خشکسالی یا سیل، سرقت و یا تصادف با ماشین تمام دنیای آنان را به مخاطره می اندازد و از بین می برد.

 

وی با اشاره به مشکلات عشایر گفت: عشایر خدمات بی منت را برای کشور انجام می دهند در صورتی که خودشان با مشکلاتعدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

 

سیف افزود: عشایر در خصوص تهیه داروی دام، بهداشت، کوچ، هنگام عبور از حاشیه روستاها، منابع طبیعی و جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، بیمه اجتماعی و بیمه دام گرفتار مشکلاتی هستند که باید دست به دست هم دهیم و فکری برای برطرف کردن این مشکلات بکنیم.

 

 

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به اینکه وزارت نیرو در ارتباط با برق رسانی در مناطق عشایری خوب کار کرده است که قابل تقدیر و تشکر است، افزود: در بحث هلال احمر باید بصورت ویژه به عشایر نگاه کرد تا عشایر بتوانند در مناطق سخت گذر از خدمات آنها بهره مند شوند.

 

وی گفت: ما باید برای جوانان عشایری در بخش فنی و حرفه ای زیرساخت های لازم را فراهم کنیم تا به یک شغل و حرفه و مهارتی متصل شوند.

 

سیف در پایان با اشاره به آمار ده هزار نفری شهدای عشایر، خبر از برگزاری کنگره شهدای عشایر در آینده ای نزدیک داد.

دیدگاهتان را بنویسید