رئیس سازمان امور عشایر گفت: دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تولید گوشت به بخش عشایر اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، کرمعلی قندالی در گردهمایی مدیران کل ستادی و استانی امور عشایر استان‌های کشور در سمنان اظهار داشت: برای تولید گوشت قرمز دو هزار و ۵۰۰میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی با کارمزد 4درصد و برگشت پنج ساله به عشایر اختصاص یافت که با نگاه دولت تدبیر و امید بخش زیادی از آن جذب شد…

 

 

وی با بیان اینکه عشایر بیشترین نقش را در اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار سال ایفا می کنند افزود: طی سه سال گذشته بیش از ۷۰۰هزار تن نهاده یارانه ای به عشایر اعطا شده است.

 

قندالی تاکید کرد: نباید عشایر را تنها پرورش‌‍دهنده دام دانست و باید با آموزش، ترویج و تامین منابع برای توانمندسازی عشایر، تلاش کنیم تا با هدف تولید و اشتغال علاوه بر تولید گوشت قرمز، عشایر کشور در بحث تولید صنایع دستی، گیاهان دارویی و گردشگری نیز فعال باشند.

 

رئیس سازمان امور عشایر با اشاره به جمعیت یک و هشت دهم درصدی عشایر در کشور، گفت: عشایر سهم 35 درصدی در تولید صنایع دستی دارند و با تولید بیش از 190 هزارتن گوشت قرمز، سهم 25 درصدی در تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور دارند.

 

وی خاطر نشان کرد: در تامین نهاده در سه سال گذشته بیش از 700 هزار تن نهاده یارانه‌ای به عشایر اعطا شد.

 

قندالی بیان داشت: عشایر از نظر سطح سواد در کشور جایگاه بسیار خوبی دارند که نشان می دهد آموزش و پرورش به بخش مناطق روستایی و عشایری توجه ویژه دارد و از امکانات آموزشی لازم برخوردار هستند.

 

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حسین کاشی نماینده ولی فقیه در سازمان امور عشایر نیز در این جلسه در سخنانی گفت: با توجه به نقشی که عشایر در رشد و رونق اقتصادی و امنیت کشور دارند، به وضعیت فرهنگی آنان باید توجه ویژه شود و دستگاه های اجرایی باید برای تهیه و تدوین این طرح فرهنگی ویژه عشایر به عنوان مطالبه تلاش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید