قائم مقام سازمان امور عشایر گفت: امسال میزان گوشت تولیدی عشایر با اجرای طرح پرواربندی دام عشایر، بیش از  9000تن افزایش می‌یابد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از خبرگزاری ها، میرولی صفرزاده در اولین جشنواره معرفی برترین قوچ مغانی عشایر شهرستان هریس از افزایش تولید گوشت قرمز عشایری با اجرای طرح زنجیره تولید خبر داد و اظهار داشت: امسال میزان گوشت تولیدی عشایر با اجرای این طرح بیش از 9000 تن افزایش می‌یابد…

 

وی گفت: کل تولید گوشت قرمز عشایر کشور طی سال گذشته 184 هزار تن بود که این رقم امسال با اجرای طرح پرواربندی دام های عشایر به 193 هزار تن می‌رسد.

 

صفرزاده افزود: کل تولید گوشت قرمز کشور طی پارسال 780 هزار تن بود که 25 درصد این میزان توسط عشایر تولید شده است.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر، خاطرنشان کرد: طرح زنجیره تولید گوشت قرمز با کمک صندوق توسعه سرمایه‌گذاری عشایر، موجب شد به طور متوسط 24 کیلوگرم بر وزن هر دام زنده عشایر افزوده شود و درآمد خانوارهای عشایری هم رشد خوبی داشته باشد.

 

وی همچنین بیان داشت: عشایر علاوه بر تولید گوشت و فرآورده‌های دامی، سالانه یک میلیون و 470 هزار مترمربع صنایع دستی همچون فرش، گلیم و جاجیم نیز تولید می‌کنند.

 

صفرزاده این میزان را  35 درصد کل صنایع دستی تولیدی کشور ذکر  کرد و گفت: ارزش کل تولیدات عشایری طی سال گذشته بیش از 50 هزار میلیارد ریال بود که این رقم پنج درصد تولیدات بخش کشاورزی کشور است.

 

قائم مقام سازمان امور عشایر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بروز خشکسالی در کشور، گفت: 50 درصد عشایر کشور در مناطق قشلاقی و 30 درصد آنها در مناطق ییلاقی دچار مشکل کم آبی هستند.

 

وی اضافه کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز برای آبرسانی سیار و ثابت، تلاش می‌شود به نیاز های عشایر در این خصوص پاسخ داده شود.

 

صفرزاده گفت: امسال حدود یک‌هزار میلیارد ریال در دو قالب آبرسانی و تامین علوفه با قیمت پایین‌تر از بازار، برای عشایر پیش‌بینی شده تا بتوانند مسائل ناشی از پدیده خشکسالی را پشت سر بگذارند.

 

قائم مقام و معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر کشور گفت: تمهیداتی فراهم شده تا اقلام معیشتی نظیر آرد، قند و شکر و کنستانتره دامی توسط شرکت های تعاونی عشایری در همان محل  حضور عشایر توزیع شود.

دیدگاهتان را بنویسید