رئیس سازمان امور عشایر کشور از تبدیل نمایندگی عشایری شهربابک به اداره عشایری خبر داد و گفت: سطح ساختار تشکیلاتی سازمان عشایری در کل کشور و استان و شهرستان شهربابک تا دو ماه آینده ارتقاء خواهد یافت.

 

رئیس سازمان امور عشایر کشور در جلسه بررسی مسائل و مشکلات عشایر شهرستان گفت: از سال گذشته تا کنون حدود 800 هزار راس دام سبک به کشورهای همسایه صادر شده است …

 

کرمعلی قندالی ضمن ضمن بیان این نکته که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سال گذشته مجوز صادرات دام به کشورهای دیگر ارسال شد گفت : به نظر ما تنها کاری که می توان برای تنظیم بازار گوشت و دام کرد صادرات آن به کشورهای دیگر است .

وی افزود : برای تامین آب کشاورزی و آشامیدنی عشایر و نیز تامین آب دام عشایر حجم عظیمی آب در کشور به صورت شبانه روزی توزیع می شود.

وی تصریح کرد: می توان با مجوز برداشت 10 لیتر آب در ثانیه با 20 حلقه چاه مشکل کل آب عشایر استان کرمان را برطرف کرد تا از هزینه های آبرسانی سیار برای آنها جلوگیری شود.

رئیس سازمان امور عشایر کشوراظهار کرد :با ساخت سدهای خاکی در مسیر روان آبها می توان با ذخیره این آبها تا حد قابل قبولی آب عشایر را تامین کرد .

وی خاطرنشان کرد : سازمان عشایری آمادگی لازم جهت پرداخت هزینه های لازم برای مطالعات احداث سدهای خاکی در جهت تامین آب عشایر را دارد.

قندالی گفت: در سال 93 حدود 340 میلیارد تومان از سوی دستگاه های اجرایی در کشور برای عشایر هزینه شده است که سهم استان کرمان 11 میلیارد تومان بوده است و سهم استان در این زمینه باید افزایش یابد.

کرمعلی قندالی بیان کرد: رسیدگی به امور مسئله خاتون آباد که مشکلاتی را برای عشایر ایجاد کرده است نیز باید مورد توجه و بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور در ادامه سفر به شهربابک از منطقه خاتون آباد و چاله دفن گوسفندان و همچنین عشایر منطقه بازدید کرد و در حاشیه این بازدید در مورد آلایندگی کارخانه ذوب خاتون آباد گفت : متاسفانه در اثر آلایندگی ذوب مس خاتون آباد تا کنون 80 هزار راس دام در این منطقه تلف و خسارات زیادی به دامداران و همچنین پوشش گیاهی منطقه وارد شده است .

وی اضافه کرد : وظیفه اصلی به عهده کسانی می باشد که این صنعت را در این جا بنا کرده اند که باید تبعات این خسارات را تسهیل کنند و مطالبات دامداران را پرداخت نمایند .

آقای قندالی تصریح کرد : مجامعی مثل سازمان بازرسی و دیوان محاسبات باید در این زمینه ورود کند و خسارات وارده به مردم را ببینند و حکم صادر کنند .

 

رئیس سازمان امور عشایر کشوردر پایان از تبدیل نمایندگی عشایری شهربابک به اداره عشایری خبر داد و گفت: سطح ساختار تشکیلاتی سازمان عشایری در کل کشور و استان و شهرستان شهربابک تا دو ماه آینده ارتقاء خواهد یافت.

 

دیدگاهتان را بنویسید