عشایر با حداقل توقعات حداکثر تولید را دارند

فرماندار شهرستان فاریاب گفت: عشایر با حداقل توقعات حداکثر تولید را دارند و محصولات دامی عشایر رتبه دوم و گاهی اول تولیدات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده است…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از روابط عمومی امور عشایر جنوب کرمان، فرماندار فاریاب در جلسه شورای عشایری این شهرستان با بیان اینکه عشایر در تمام نقاط جغرافیایی شهرستان حضور فعالی دارند، گفت: مسئولین شهرستان حداکثر تلاش خود را در جهت رفع محرومیت این قشر انجام دهند.

 

امیری با بیان اینکه سال گذشته از سوی مدیریت امور عشایر اقدامات خوبی صورت گرفته است، خاطرنشان شد: تعامل مناسبی بین فرمانداری و مدیریت امور عشایر وجود دارد و در اعتبارات سال 95 به این قشر توجه ویژه ای خواهد شد.

 

در این جلسه مدیر امور عشایر جنوب کرمان نیز در سخنانی به بیان مشکلات عشایر منطقه پرداخت و خواستار تشکیل اکیپ بهداشتی توسط دانشگاه علوم پزشکی جهت بررسی مشکلات بهداشتی عشایر بصورت ماهانه شد.

 

احسانی نیا گفت: در بحث احداث راه و ماده 180هیچگونه اعتباری به این مدیریت اختصاص داده نشده است.

 

وی با بیان اینکه جهت کمک به اقتصاد خانوارهای عشایری منطقه اقدامات خوبی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: از جمله این اقدامات اجرای طرح زنجیره گوشت قرمز در سال 94 است که باحدود 60  میلیارد ریال  اعتبار بیش از 24هزار راس دام عشایر پرواربندی شد.

 

مدیر امور عشایر جنوب کرمان همچنین از اختصاص تسهیلات ارزان قیمت به عشایر در سال 95 خبر داد.

 

وی با بیان اینکه برخی از مسئولین به قشر عشایر بی توجهی می کنند توجه هرچه بیشتر مسئولین در جهت رفع مشکلات عشایر را خواستار شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید