معاون اجرایی رئیس جمهور عشایر را مردمانی سخت کوش، خدمتگزار و کم توقع دانست و اظهارداشت: جامعه عشایر فرصتی مناسب برای توسعه و خودکفایی کشور به ویژه در تولیدات دامی و لبنی هستند…

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران به نقل از روابط عمومی امور عشایر کرمانشاه، همزمان با سفر رئیس جمهور و کاروان دولت تدبیر و امید به استان کرمانشاه، محمد شریعتمداری، معاون اجرایی و محمد نهاوندیان، رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در چادرهای عشایری، مسائل و مشکلات مربوط به عشایر استان را از زبان خود آنان شنیدند.

در این دیدارها که  استاندار، مدیرکل امور عشایر و جمعی از مسئولین ارشد کرمانشاه نیز  حضور داشتند، مشکلات عشایر و نحوه خدمات رسانی به این قشر مولد مورد بررسی قرار گرفت.

معاون اجرایی رئیس جمهور در این دیدار عشایر را مردمانی سخت کوش، خدمتگزار و کم توقع دانست و اظهارداشت: این قشر مولد خدمات ارزنده ای برای کشور در زمینه تولیدات دامی دارند.

شریعتمداری با اشاره به نقش عشایر به عنوان تولیدکننده بخش مهمی از نیازهای غذایی و صنایع دستی کشور، استفاده از ظرفیت های جامعه عشایری را فرصتی مناسب برای توسعه و خودکفایی کشور به ویژه در تولیدات دامی و لبنی برشمرد.

در این دیدار عشایر نیز مشکلات و مسایل خود از قبیل گرانی نهاده های دامی، تأمین علوفه مورد نیاز دام، کمبود آب شرب، خسارات ناشی از خشکسالی، واگذاری مراتع، مشکلات آموزشی و بهداشتی و عدم خرید تضمینی دام عشایر به قیمت مناسب بیان و خواستار رسیدگی به آنها شدند.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه نیز در این دیدار با اشاره به  مشکلات عشایر و محدود بودن اعتبارات جهت خدمات رسانی بهینه به این عشایر استان، خواستار تخصیص اعتبارات مناسب برای ارائه خدمات بیشتر به جامعه عشایری کرمانشاه شد.

 

 

 

 

٣١

 

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید