عنوان : پروژه های عمرانی

1- هدف : تسریع در تصويب طرح وموافقت نامه ها ، يكي از فعاليتهاي اصلي سازمان در جهت ارائه خدمات به عشاير ، رضایت ارباب رجوع

2- دامنه عملكرد : مناطق عشایری

3- مدت زمان انجام كار:

4- تعاريف : با توجه به گرفتاريهاي حرفه ا ي عشاير در راستاي اجراي طرح ساماندهي به زندگي آنان و همچنين نظر به تشديد نيازهاي آنان از رهگذر خشكسالي هاي اخير همواره عشاير از نظر اياب و زهاب امور اداري مربوط به خود هميشه با مشكلات مواجه مي شدند اين موضوع ما را بر آن داشت كه تا نسبت به ساده سازي و كار آنان بر چرخه پيشنهاد و تصويب پروژه هاي مربوطه تجديد نظر و سعي نموده ايم كه اين فرايند را با توجه به كليه محدوديتهاي قانوني به حداقل زمان و مسافت ممكن برسانيم .

5- مراحل و شرح اقدامات :

– با توجه به نياز و مشكلاتي كه عشاير با آن روبرو هستند ، درخواستي مبني بر اجراي پروژه به اداره امور عشاير شهرستان ارائه مي دهد .

– در پي درخواست عشاير رئيس اداره يكي از كارشناسان مربوطه را جهت بررسي نياز واقعي و قابليت اجراي طرح به منطقه اعزام مي نمايد .

– با توجه به نظريه كارشناس در صورت تأييد مراتب را كتباً جهت تصميم گيري به اداره كل ارسال مي نمايد .

– مدير كل ضمن رؤيت در راستاي سياست كلي و توان اجرايي عيناً به معاونت توسعه و عمران ارجاع مي دهد .

– معاونت توسعه و عمران جهت بررسي وضعيت موجود و واجد شرايط بودن متقاضي گزارش را به اداره بهسازي امور توليد ارجاع مي نمايد.

– اداره بهسازي با توجه به سياستهاي كلي سازمان و جهت شناسايي افراد بهره بردار و داشتن توجيه اقتصادي و اجتماعي كارشناس مربوطه را به منطقه اعزام مي نمايد .

– پس از تهيه گزارش و كار كارشناسي شده ، نتيجه را به اداره بهسازي معاونت توسعه و عمران كتباً اعلام مي نمايد .

– معاونت توسعه و عمران ضمن بررسي در صورتيكه از نظر اجتماعي و اقتصادي توجيه پذير باشد ، طرح فوق جهت برآورد

حجم عمليات اجرايي و ريالي به اداره امور زيربنايي ارجاع مي نمايد .

– اداره امور زير بنايي جهت برآورد هزينه و پيش بينيهاي لازم كارشناس مربوطه را به منطقه اعزام مي نمايد .

– اداره امور زيربنايي براساس گزارش كارشناسان و اعتبارات پيش بيني مراتب را جهت طرح در كميسيون تصويب به معاونت توسعه و عمران عودت مي دهد .

– معاونت توسعه و عمران ضمن بررسي مسائل اجتماعي و نظريه كارشناسي و توجيهات فني جهت تصميم گيري طرح را به كميسيون تصويب ارسال مي نمايد .

– كميسيون تصويب كه تشكيل شده از پنج عضو ثابت ضمن بررسي گزارشهاي واصله در صورت توافق نتيجه را كتباً به اداره امور عشاير شهرستان جهت طرح در كميته برنامه ريزي شهرستان ارسال مي نمايد .

– كميته برنامه ريزي شهرستان ضمن بررسي ، پس از تصويب نتيجه را جهت مبادله موافقتنامه به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و دستگاه اجرايي ارسال مي نمايد .

– دستگاه اجرايي پس از دريافت نظريه كميته برنامه ريزي ضمن هماهنگي با سازمان مديريت و برنامه ريزي نسبت به تبادل موافقتنامه اقدام مي نمايد .

دیدگاهتان را بنویسید