به گزارش روابط عمومی اداره امورعشایر کرمان اقای مهندس شاکری در نشست خبری با خبرنگاران خبرگزاریها اظهار داشتند:  امور عشایر حوزه شمال استان کرمان  14250 خانوار عشایری را زیر پوشش دارد که جمعیت آنها881 68  نفر است و عمدتا در شهرستان‌های بافت، سیرجان، رابر، شهربابک، بردسیر، ارزوئیه، بم، ریگان و فهرج زندگی می‌کنند…

 

 

ایشان افزودند: در شهرستان‌های زرند و رفسنجان عشایر کمی حضور دارند که امکان تشکیل اداره امور عشایر در این شهرستان‌ها نیست، اما متناسب با میزان اعتباراتی که ابلاغ می‌شود سهم عشایر این دو شهرستان در نظر گرفته می شود.

مذیرکل امورعشایر کرمان اضافه نمود: با توجه به اینکه بسیاری از منابع آب سطحی از جمله چشمه‌ها و قنات‌ها خشک و یا کم آب شده‌اند، آبرسانی سیار به شهرستان‌های عشایرنشین استان انجام می‌شود.

ایشان عنوان کردنذ: از ابتدای سال جاری تا کنون 24500 مترمکعب آب توسط ناوگان سنگین امور عشایر در مناطق عشایری تحت پوشش آبرسانی شده است. همچنین از ابتدای سال جاری تا‌کنون 4500 تن مایحتاج‌ ضروری عشایر از جمله 400 تن ذرت، 220 تن سبوس، 400 تن کنسانتره، یک هزار تن برنج، 510 تن آرد با قیمت هر کیسه 36 هزار تومان در اختیار عشایر استان قرار گرفته است.اقای مهندس شاکری با اشاره به پتانسیل های گردشگری کرمان، بیان داشتند: یک منطقه گردشگری ویژه عشایر‌ با حدود 10 هکتار زمین در سیرچ به ثبت رسیده است  که بزودی در این منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

مدیرکل امور عشایر کرمان همچنین گفت: 214 نفر از عشایر استان آموزش‌های کمک‌های اولیه را دیده‌اند و 196 نفر به عنوان عضو دائم کانون‌های عشایری جمعیت‌ هلال‌احمر استان کرمان درآمده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید